Premierul Călin Popescu Tăriceanu a mai pus o mână de paie pe focul criticilor la adresa Tarom. El afirmă că operatorul face dovada faptului că o întreprindere de stat lucrează mai prost decât o firmă privată şi de aceea trebuie să se asocieze cu cineva. Este aceasta o soluţie? „Cred că domnul Tăriceanu face prea mult zgomot pentru nimic. Reacţiile sale nu sunt rezonabile“, declară, în replică, pentru Capital, un oficial al Tarom, sub rezerva anonimatului. &
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a mai pus o mână de paie pe focul criticilor la adresa Tarom. El afirmă că operatorul face dovada faptului că o întreprindere de stat lucrează mai prost decât o firmă privată şi de aceea trebuie să se asocieze cu cineva. Este aceasta o soluţie?
„Cred că domnul Tăriceanu face prea mult zgomot pentru nimic. Reacţiile sale nu sunt rezonabile“, declară, în replică, pentru Capital, un oficial al Tarom, sub rezerva anonimatului. „E adevărat că trebuie să fim profitabili, dar acest lucru nu înseamnă neapărat asocierea cu o firmă privată. Oricum, nu de noi ţine acest lucru, mai degrabă Ministerul Transporturilor trebuie să reacţioneze la afirmaţiile premierului“, spun reprezentanţii companiei.
Totuşi, compania aeriană de stat a înregistrat profit în ultimul an, peste două milioane de dolari (circa 1,6 milioane de euro), cu 12,5% mai mult decât în 2005. Iar pentru acest an, se previzionează un profit de aproape opt milioane de dolari şi venituri de peste 300 de milioane. Atunci, de ce e nemulţumit acţionarul majoritar? În comparaţie cu Tarom, LOT – liniile aeriene poloneze – au avut anul trecut un profit net de două milioane de dolari la o cifră de afaceri de un miliard de dolari. CSA, operatorul ceh a înregistrat o cifră de afaceri tot de un miliard de dolari şi pierderi nete de 6,3 milioane de dolari.