Poate părea mult, însă atât va trebui investit în drumuri, plaje, hoteluri şi locuri de agrement dacă dorim ca staţiunile de la mare să devină competitive în raport cu cele din Bulgaria, Grecia sau Turcia. Cele mai multe proiecte sunt în curtea statului, însă şi investitorii privaţi au de jucat un rol important. De la ieşirea de pe Autostrada Soarelui până la Constanţa sunt circa 60 de kilometri de drum naţional, în mare parte cu o singură bandă. În serile de vin
Poate părea mult, însă atât va trebui investit în drumuri, plaje, hoteluri şi locuri de agrement dacă dorim ca staţiunile de la mare să devină competitive în raport cu cele din Bulgaria, Grecia sau Turcia. Cele mai multe proiecte sunt în curtea statului, însă şi investitorii privaţi au de jucat un rol important.
De la ieşirea de pe Autostrada Soarelui până la Constanţa sunt circa 60 de kilometri de drum naţional, în mare parte cu o singură bandă. În serile de vineri, distanţa se parcurge bară la bară, uneori chiar şi în două ore. Urmează apoi, indiferent dacă te îndrepţi spre Mamaia sau spre sudul litoralului, traversarea oraşului, cu semafoare şi drumuri denivelate. Soluţia există - prelungirea autostrăzii până la malul mării şi construcţia unei autostrăzi de centură a Constanţei, însă aceste proiecte (în valoare de 700 de milioane de euro), deşi deja licitate, vor fi gata cel mai devreme în trei-patru ani.
Alternativa la autoturismul propriu este trenul, însă linia care uneşte Capitala de Constanţa se află în reabilitare, ceea ce înseamnă viteze reduse şi întârzieri, iar transportul pe plan local şi mai ales între staţiuni nu e tocmai satisfăcător. Dublarea şi electrificarea liniei ferate Constanţa – Mangalia, ce ar permite introducerea unor garnituri regionale care să parcurgă distanţa rapid, confortabil şi ecologic, ar