Cu 7 milioane de masini, China a înregistrat, în 2006, un avans de 30% al producţiei locale. Performanţa plasează această ţară pe locul trei în ierarhia mondială de profil. Surprinzător este faptul că asiaticii depăşesc astfel ţări precum Germania, de exemplu, care a livrat în total 5,8 milioane vehicule, potrivit unui studiu preluat de „The Independent”. Mai mult, cota deţinută în acest moment de China este în creştere, această ţară urmând să devină un exportator şi mai activ în viitor.
Creşterea producţiei locale este determinată de majorarea cererii interne, acoperită de firme de stat, care formează frecvent companii mixte cu principalii producători internaţionali. Această realitate îngrijorează Germania, care se confruntă, pe de o parte, cu aprecierea monedei euro (ceea ce duce la creşterea preţurilor pentru exporturile companiilor locale), iar pe de altă parte, cu limitele impuse de UE referitoare la emisiile de dioxid de carbon produse de autovehicule. Potrivit estimărilor unei companii germane de cercetare, până în 2020, Germania va fi depăşită în domeniul producţiei auto de alte două ţări – Rusia şi India.
Prin urmare, până în 2020, nemţii vor avea o cotă de piaţă similară celei deţinute acum de Marea Britanie (4,4% din vânzările totale). Producţia mondială de autovehicule a ajuns la 67 milioane unităţi anul trecut, se arată într-un studiu realizat de americani, care rămân cel mai important producător auto din punct de vedere al numărului de vehicule produse (10,8 milioane unităţi anual). (A.E.M.)
Cu 7 milioane de masini, China a înregistrat, în 2006, un avans de 30% al producţiei locale. Performanţa plasează această ţară pe locul trei în ierarhia mondială de profil. Surprinzător este faptul că asiaticii depăşesc astfel ţări precum Germania, de exemplu, care a livrat în total 5,8 milioane vehicule, potrivit unui studiu preluat de „The In