Prima companie românească de stat care şi-a luat inima în dinţi şi a ieşit la achiziţionat competitori zonali este CFR Marfă. Ce şanse are în lupta cu Deutsche Bahn sau OBB Austria? Mediul de afaceri românesc a ajuns, probabil, la vorba „mai bine mai târziu decât niciodată“. Timp de 15 ani, am vândut companiile de stat pentru a le scăpa de incompetenţa managerială şi eterna sursă de corupţie. Uneori, nu le-am privatizat, ci le-am vândut altor companii l
Prima companie românească de stat care şi-a luat inima în dinţi şi a ieşit la achiziţionat competitori zonali este CFR Marfă. Ce şanse are în lupta cu Deutsche Bahn sau OBB Austria?
Mediul de afaceri românesc a ajuns, probabil, la vorba „mai bine mai târziu decât niciodată“. Timp de 15 ani, am vândut companiile de stat pentru a le scăpa de incompetenţa managerială şi eterna sursă de corupţie. Uneori, nu le-am privatizat, ci le-am vândut altor companii la care acţionar majoritar era statul, numai că e vorba de cel maghiar, grec sau austriac.
Iată că autorităţile s-au gândit că n-ar fi rău ca şi companiile româneşti, măcar cele câteva care au mai rămas de stat, să iasă la „shopping“ de active prin ţările învecinate sau măcar să se uite la ce a mai rămas de achiziţionat. Uşor de zis, mai greu de făcut, dar prima care „s-a executat“ la ordin a fost CFR Marfă, care şi-a anunţat intenţia de a prelua omologul său maghiar, compania MAV Cargo. Ce şanse reale de a câştiga licitaţia are CFR Marfă, în contextul în care în cursă s-au mai înscris săptămâna trecută nu numai un alt competitor de pe piaţa românească, Grup Feroviar Român (GFR), ci şi nume mari, ca divizia Railion a Deutsche Bahn (DB) – operatorul feroviar din Germania, PKP Polonia sau divizia Rail Cargo a OBB, compania similară din Austria.
„Şanse există pentru ambele comp