Compania italiana Fiat SpA a anuntat dublarea profitului in al doilea trimestru fata de perioada aprilie-iunie 2006, datorita cresterii cotei de piata a marcii in Europa. Veniturile nete ale grupului din Torino au fost de 593 milioane de euro, fata de cele 280 de milioane de euro aferente aceleasi perioade din anul precedent. Valoarea a depasit chiar si asteptarile analistilor care preconizau venituri de 485 milionae euro, conform Bloomberg News .
Marca numarul unu a grupului a inregistrat un profit de 193 de milioane de euro in perioada aprilie-iunie a anului curent, inregistrand o crestere in vanzari de 7,2 procente in primele sase luni ale anului, devenind brandul auto cu cea mai rapida ascensiune pe piata europeana. Cota de piata regionala inregistrata in primul semestru este de 8,2 %, fata de 7,6% anul trecut, mentinand cresterile succesive din ultimele 18 luni.Veniturile unitatilor Ferrari si Maserati au inregistrat, de asemenea o crestere trimestriala de 100% comparativ cu anul trecut, 264 milioane de euro fata de 134 milioane euro .
Divizia de camioane Iveco si producatorul de tractoare CNH Global NV au inregistrat venituri totale brute de 224 milioane de euro respectiv 348 milioane de euro, in procente relative inregistrand cresteri de 37% respectiv 27%. Cei de la Fiat tintesc sus pentru acest an, preconizand venituri totale nete de 1,8 miliarde de euro.
Actiunile companiei au avut o evolutie descendenta, pierzand 13 eurocenti si ajungand la valoarea de 23,28 euro la ultima cotatie de pe bursa din Milano. Deprecierea nu are legatura cu performantele operationale ale companiei, ci cu supraevaluarea anterioara datorata capitalului de imagine pe care l-a castigat marca.
Revirimentul se datoreaza in mare parte lui Sergio Marchionne, cel care a condus compania spre obtinerea de profit in 2005, dupa ce timp de cinci ani italienii au inreg