Romanii sunt din ce in ce mai scarbiti de politica si au si de ce. In plus, interesul fata de politica scade si mai mult in perioada verii. Parca nu-ti mai vine la 40 de grade Celsius sa te gandesti la Tariceanu, sa te intrebi de ce Geoana este un antitalent in politica sau ce combinatii mai pregateste Viorel Hrebenciuc. Simti nevoia de racoare, atat fizica, dar si intelectuala.
Bazinele electorale au inceput sa se micsoreze, iar orice vot sa conteze. Iar aceasta nu mai este doar un slogan electoral, ci realitate. Va vine sau nu sa credeti, o noua lupta electorala a inceput sa se duca pe internet, in spatiul virtual.
In primul studiu on-line al electoratului autohton pe piata romaneasca - pentru ca asta se face de ani buni in Occident - Dorina Gutu, doctor in teoria audiovizualului si cu destule mastere in strainatate, a ajuns la o concluzie ingrijoratoare pentru mine: „In Romania, pana la acest moment, doar PSD a inceput sa desfasoare o serie de actiuni coerente si concertate in mediul on-line.
Aceste actiuni reflecta preocupari strategice pentru intelegerea si „cucerirea” spatiului virtual si atragerea electoratului on-line”, scrie Dorina Gutu in respectivul studiu.
Statisticile Trafic.ro din luna iulie indicau doar 214.288 de vizitatori pe site-urile din categoria „Politica” si 560.364 pentru categoria „Bloguri”. Ei bine, o serie de politicieni au ales sa continue, ba chiar sa intensifice campania, concentrandu-si eforturile mai ales asupra electoratului on-line.
O scurta trecere in revista a blogurilor si site-urilor politicienilor autohtoni arata ca doar cele ale reprezentantilor PSD sunt actualizate zilnic.
Numarul relativ mare de bloguri (comparativ cu acela al blogurilor politicienilor din alte partide) si folosirea lor drept instrumente de comunicare sunt cateva semne care ar putea anunta