Intentiile noului director general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Ovidiu Cupsa au intrat pe fagasul cel bun. Cel putin in privinta malurilor canalului, in doua-trei saptamani va fi finalizat un nou contract cu Ministerul Transporturilor, in subordinea caruia se afla ACN.
Prin noul contract se intentioneaza ca malurile sa poata fi subconcesionate pe 49 de ani firmelor care doresc sa-si dezvolte afaceri in zona. Potrivit lui Ovidiu Cupsa, pe malurile joase firmele care vor incheia contracte cu ACN isi vor putea amenaja porturi private, terminale, iar pe malurile inalte - exploatari de piatra, mori de vant etc.
Subconcesionarea malurilor pe care le are in custodie Administratia Canalelor Navigabile prezinta doua mari beneficii, sustine Ovidiu Cupsa. „In primul rand, se reduc costurile de finalizare si de intretinere a malurilor”, a declarat directorul general al ACN. Explicatia este, de altfel, logica: firmele care ar prelua exploatarea malurilor vor avea grija de acestea.
„In al doilea rand, crestem traficul pe canal si, dupa cei 49 de ani de obligatii contractuale, investitiile facute de societatile private raman Companiei”, a continuat Ovidiu Cupsa. Totodata, a mai precizat directorul general al ACN, prin subconcesionare se va dezvolta si zona din jur si vor fi create noi locuri de munca.
Ucrainenii au in plan un combinat siderurgic la canal
Cu toate ca noul contract dintre ACN si Ministerul Transporturilor inca nu a fost semnat, vestea ca malurile canalului vor putea fi concesionate a determinat mai multe firme - straine - sa-si anunte intentiile in acest sens.
Astfel, ucrainenii si-au aratat interesul de a construi un combinat siderurgic pe malul canalului, iar olandezii au „inspectat” teritoriul in ideea ca doresc sa amenajeze o marina si sa construiasca si un g