Banca Comercială Română (BCR), cea mai mare instituţie de credit din România, intenţionează să realizeze, în următoarele luni, mai multe proiecte în zona de retail, printre care o bancă pentru locuinţe, un fond de pensii private şi unităţi teritoriale specializate în credite ipotecare.
„Suntem avansaţi în ceea ce priveşte banca pentru locuinţe. Credem că piaţa românească este pregătită pentru asemenea produse asociate. Vom fi activi şi în ceea ce priveşte fondurile de pensii”, a declarat, într-o conferinţă de presă, Martin Skopek, vicepreşedinte al BCR, responsabil cu activităţile de retail.
De asemenea, BCR vrea să introducă tranzacţiile bancare prin telefon, să schimbe designul cardurilor pentru a se alinia standardelor acţionarului său majoritar, grupul austriac Erste, şi să înfiinţeze un birou de management al reclamaţiilor (Ombudsman), potrivit Programului de Integrare şi Dezvoltare stabilit de bancă pentru perioada 2007-2009.
În ceea ce priveşte activităţile corporate, clienţii au fost împărţiţi în cinci segmente – clienţi mari ai grupului, clienţi mari pe plan local, IMM şi municipalităţi mici, municipalităţi mari şi clienţi de real estate. „Fiecare segment de clientelă va avea manageri dedicaţi”, a spus Jean Andronie, vicepreşedinte al BCR, responsabil cu partea de corporate. Pe partea de imobiliare, BCR a creat o divizie specializată, cu manageri care identifică proiecte fezabile.
Încă sub standardele Erste
În acest moment însă, BCR se situează încă sub standardele grupului austriac Erste, din care face parte, în ceea ce priveşte modul de deservire a clienţilor, cunoaşterea şi prezentarea produselor de către angajaţi, potrivit unui studiu tip „mystery shopping” realizat de bancă. Studiul cu aşa-numiţii „clienţi spion” a fost realizat la unităţile băncii din Bucureşti şi urmează să fie extins, a declarat Martin Skopek.
„Ne