Procesele de pe rolul instantelor blocheaza, de mai bine de doi ani, dezvoltarea Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara. Conducerea intentioneaza sa construiasca o noua aerogara, dar lucrurile stagneaza din cauza procesului dintre Prefectura Timis si Consiliul Local Giarmata, care s-a intabulat abuziv pe 160 de hectare de teren. "Trebuie sa construim o noua aerogara, investitie de 30-50 de milioane de euro. Aceasta va avea o structura modulara, in caz ca se va ajunge la un flux de doua milioane de pasageri pe an", a precizat Dan Iulian Idolu, directorul Aeroportului.
"Baza a fost proiectata in anii ’70, e clar ca acum suprafata este mult prea mica. Avem parte de presiuni investitionale, dar nu putem face nimic pana nu se rezolva litigiul cu terenul", a mai spus directorul. Aeroportul timisorean a fost folosit de 375.000 de pasageri in primele sase luni ale anului, iar pentru perioada urmatoare se asteapta alti 450.000 de calatori. "Din pacate, cred ca nu vom reusi sa atingem cifra de un milion de calatori in acest an", a declarat Idolu.
Zborurile charter de pe aeroportul timisorean au crescut veniturile institutiei cu 300% fata de prima parte a anului trecut. Conducerea Aeroportului a facut un bilant pe prima jumatate a anului, din care reiese ca veniturile totale inregistrate au crescut cu peste 15% fata de anul trecut, in timp ce cifra de afaceri a cunoscut o crestere de 11%.
Procesele de pe rolul instantelor blocheaza, de mai bine de doi ani, dezvoltarea Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara. Conducerea intentioneaza sa construiasca o noua aerogara, dar lucrurile stagneaza din cauza procesului dintre Prefectura Timis si Consiliul Local Giarmata, care s-a intabulat abuziv pe 160 de hectare de teren. "Trebuie sa construim o noua aerogara, investitie de 30-50 de milioane de euro. Aceasta va avea o structura mod