Dinamica pietei constructiilor a atras marii retaileri internationali specializati in materiale de constructii si a impulsionat afacerile locale ale distribuitorilor de profil, pe o piata care va ajunge anul acesta la circa 3-3,5 miliarde de euro.
Piata de bricolaj, una dintre cele mai dinamice din sectorul de distributie de materiale de constructii, s-a extins cu un ritm de crestere de 20-30% pe an si va continua trendul ascendent pentru cel putin urmatorii cinci ani. In prezent, numarul centrelor de bricolaj a ajuns la circa 41 si numarul acestora s-ar putea dubla in urmatorii doi ani.
"Dupa cum a evoluat piata in primul trimestru al anului se pare ca estimarile cu privire la cresterea cu 25%-30% a pietei de bricolaj in 2007 fata de anul anterior sunt realiste. Se va putea vorbi de o saturare a pietei de bricolaj undeva dupa anul 2015 cand, dupa intentiile anuntate ale celor mai importanti actori de pe aceasta piata, fiecare va fi prezent cu cate un magazin in aproape toate orasele tarii", a declarat Dragos Paval, directorul general si unul dintre actionarii companiei Dedeman din Bacau. Dedeman, care detine in prezent opt centre comerciale de bricolaj, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 156 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul trecut.
"Aceasta evolutie este datorata dinamicii sporite din domeniul constructiilor. Cea mai mare parte a materialelor de constructii este directionata catre proiecte imobiliare de mare anvergura: constructia de centre comerciale, hale de productie, complexuri rezidentiale, dar si catre investitiile in infrastructura. Nu sunt de neglijat nici lucrarile de renovare si reamenajare care continua sa absoarba o mare cantitate de materiale de constructie", explica Paval.
Piata de bricolaj, aproape de un miliard de euro
Sectorul de bricolaj are o pondere de circa 30