Deşi mai mult de o jumătate din site-urile mass-media de top 30 aparţin unor cotidiene, armele folosite de presa clasică în lupta pentru trafic sunt adesea învechite: conţinut bogat, dar
Deşi mai mult de o jumătate din site-urile mass-media de top 30 aparţin unor cotidiene, armele folosite de presa clasică în lupta pentru trafic sunt adesea învechite: conţinut bogat, dar provenit din ediţia tipărită şi actualizare doar o dată pe zi. Ierarhia se va modifica simţitor într-un an sau doi, în funcţie de modul cum vor şti să se adapteze pieţei site-urile respective.
HotNews.ro, Antena3.ro şi Realitatea.net arată că actualizarea permanentă este o miză. Succesul atins de site-urile independente prin sinteza şi ierarhizarea informaţiei preluate din surse clasice (adesea, chiar de pe site-urile ziarelor) stârneşte nemulţumirea publisherilor clasici, dar nu poate fi neglijat atâta timp cât porneşte de la premisa că informaţia circulă liber şi nu poate constitui obiectul reglementărilor privind drepturile de autor. Protestele ziarelor pot fi eficace numai atunci când site-urile de internet folosesc forma de redactare a acestora, prin aşa-numitul copy/paste.
Reiese că se vor desprinde în câştigători publisherii care vor şti să ofere în acelaşi timp un site utilizabil şi o sinteză bine gândită.
Pe lângă toate acestea, site-urile care se vor impune în viitor vor şti să înglobeze facilităţi de tip multimedia şi Web 2.0. Ultimul termen desemnează un tip recent de interacţiune de internet, care se bazează mai ales pe conţinutul produs de utilizatori (amatori), în bloguri, enciclopedii Wiki sau pe agregatoare gen YouTube. Cotidianul.ro şi Adevarul.ro, de pildă, au bloguri funcţionale, în timp ce al doilea mizează şi pe imagine video. Realitatea.net şi Antena3.ro se prevalează de atuul de pornire şi difuzează conţinut video bogat, ca şi ProTV.ro.