Călătorii sunt scandalizaţi de specula practicată legal în magazinele, barurile şi restaurantele de pe Otopeni "Clienţii noştri, fraierii noştri". Ăsta ar putea fi mottoul
Călătorii sunt scandalizaţi de specula practicată legal în magazinele, barurile şi restaurantele de pe Otopeni
"Clienţii noştri, fraierii noştri". Ăsta ar putea fi mottoul Aeroportului Otopeni. Săli de aşteptare ticsite de lume, spaţii comerciale fără pretenţii, preţuri exagerate.
Monopolul deţinut de firma Alpha Rocas, în asociere cu CN Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" SA şi SC Tarom SA permite atacul brutal la buzunarele călătorilor. Cam zece mii de victime pe zi. Nu poţi să nu cumperi de la ei atunci când ţi-e foame, sete sau eşti cu un prieten care te însoţeşte, ori ai copiii cu tine. Deţinătorii acestui monopol profită fără nicio jenă de lipsa concurenţei, obligându-i, practic, pe călători să le accepte preţurile prohibitive.
Românii sunt resemnaţi, însă străinii sunt de-a dreptul şocaţi. Pe marile aeroporturi ale lumii preţurile sunt mult mai mici, iar serviciile - mult mai civilizate. Nu înţeleg de ce pe Otopeni trebuie să plătească atât de mult pentru nimic special.
Monopolul face diferenţa
În afara preţului biletelor de avion şi a taxelor portuare, clienţii Aeroportului Otopeni sunt obligaţi să mai suporte şi diferenţa de preţ practicată de monopolişti faţă de preţurile practicate pe marile aeroporturi ale lumii. Această diferenţă poate însemna, de la caz la caz, câteva zeci sau sute de euro.
Asta numai în condiţiile în care te limitezi la a bea ceva şi la a mânca. Nu mai punem la socoteală "operaţiunile exchange", unde la un euro pierzi între 5 şi 7 mii de lei vechi sau la aventura cu taxiul. Preţurile sunt comparabile cu restaurantele de lux din Capitală. Diferenţa constă în aceea că spaţiile comerciale din Aeroportul Internaţional "