In Romania se afla peste o treime din apele minerale ale Europei (35%), aproximativ 2500 de izvoare. Principalul producator este Societatea Nationala a Apelor Minerale SA (SNAM). Societatea detine
90% din pompele si izvoarele de ape minerale nationale si furnizeaza apa minerala carbogazoasa catre societati independente. 85 la suta din livrarile de pe piata sunt realizate de SNAM, iar restul de catre 28 de imbuteliatori independenti de apa de masa sau de izvor, potrivit directorului general al SNAM, Iosif Nagy.
Sunt operatori cu licente de explorare si exploatare, dar cu zacaminte mici, ce pot asigura cantitati reduse. Principalii producatori de apa minerala sunt Romaqua Group, cu o cota de piata de 22 la suta in 2006, European Drinks, cu 17 la suta, Dorna Apemin, cu pana la 10 la suta, detinuta de Coca-Cola HBC, Perla Harghitei, cu 7-8 la suta, Carpatina, Bibco Biborteni, Rio Bucovina.
Vanzari mari
Carpatina, apa minerala vanduta de Lipomin, a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 20% in lunile mai si iunie 2007. Acelasi procent de crestere l-a raportat si European Drinks. La Perla Harghitei, cererile au crescut cu 30% fata de iunie trecut, cand s-au comercializat 13,5 milioane de litri de apa minerala.
Compania a realizat o cifra de afaceri de 11,5 milioane de euro in 2006, potrivit datelor Perla Harghitei. In 2006 a imbuteliat 75 milioane de litri si a inaugurat a 5-a linie de productie a fabricii Sancraieni, din Harghita, destinata segmentului watercooler (la dozator).
Producatorul a lansat si apa minerala imbuteliata la sticle de 0,33 si 0,75 litri, care vizeaza clienti din hoteluri si restaurante. Biborteni estimeaza o crestere a vanzarilor cu 25-30% fata de 2006. Compania a adus pe piata trei sortimente, cu grad diferit de carbonatare, disponibile in variantele de 0,5 si 1,5 litri. Biborten