Revenetia Pare imposibil sa scrii despre Bienala de la Venetia din 2007 fara sa faci referire la Dan Perjovschi. Si asta nu pentru ca este roman si nici pentru ca in ultimul timp a mai expus la Londra, laTate Modern si la New York, la MOMA, ci pentru ca si el este oarecum protagonistul acestei Bienale. Intrarea in marea expozitie internationala de la Arsenale se face printr-un gang tapetat cu desenele lui Perjovschi, iar in pavilionul central din Giardini, cel ce adaposteste expozitia-nucleu a Bienalei, conceputa de Robert Storr, Think with the Senses - Feel with the Mind. Art in the Present Tense, Perjovschi are in grija un alt coridor cu pozitie fruntasa, undeva intre Chéri Samba si Robert Ryman. Indiscutabil, Dan Perjovschi a ajuns pe coama ierarhiei internationale a artei contemporane, printre primii 3-400 de artisti care conteaza, o performanta unica de la Paul Neagu incoace. Sub umbrela tematica mai mult decat incapatoare (si nitel otravitoare, precum cea bulgareasca), deschisa de directorul Bienalei, Robert Storr, mari artisti inca in viata, puristi de diferite confesiuni precum abstractul Ellsworth Kelly sau "suprarealista" Louise Bourgeois sunt expusi alaturi de lupi tineri precum Yang Fudong sau Jason Rhoades, impuristi fara confesiune, partizani ai divertismentului multilateral dezvoltat, parca pentru a incetosa limitele dintre grav si ludic, dintre permanent si tranzitoriu, dintre sus si jos in ierarhia istoriei artei. Intr-un asemenea context destul de destins, atins subtil de estetism, Dan Perjovschi, cu al sau desen laminat, acut si concis, comic dar taios, face figura aparte, ca un fel de constiinta la lucru, ce munceste lumea cu carbunele pe pereti, vanand probleme, demascand situatii, punand verdicte, dand solutii, facand ca toate acestea sa smulga, in plus, rasete, aplauze, veselie. Perjovschi, prea putin preocupat de inovatii tehnice, stilistice s