Pe 16 august, Sam Rindy e nevoita sa infrunte acuzatiile de "distrugere a unei opere de arta", desi gestul sau ar putea fi considerat mai curind ca fiind unul de "completare a operei". Aceasta contradictie e intarita de diferentele dintre materialitatea operei, protejata de "drepturile de autor" si de "asigurarea in caz de distrugere", si conceptualizarea actiunii fata de opera printr-un raspuns "estetic" din partea publicului. Zilele trecute, politia franceza a arestat o femeie care a sarutat un tablou al artistului american Cy Twombly, expus in cadrul colectiei Lambert la Muzeul de Arta Contemporana din Avignon, lasind urme de ruj rosu pe un fragment alb de pe pinza.
Cy Twombly este unul dintre pictorii abstracti, pe care il poti gasi in toate manualele de istoria artei contemporane, fiind recunoscut prin dexteritatea aplicarii tehnicilor de desen si graffiti, precum si prin utilizarea literelor si cuvintelor in lucrarile sale monumentale. In 2001 a cistigat Leul de Aur la Bienala de la Venetia.
Pe piata artei, tabloul asupra caruia se spune ca "s-a atentat" valoreaza 2 milioane de dolari. In fata acestui calcul economic, justificarea gestului ca semn de iubire sau semn de reconsiderare a artei sau ca posibil raspuns la eseurile anti-estetice ale lui Twombly e dificil, insa nu imposibil de sustinut in instanta.
Vizitind expozitia impreuna cu un prieten al ei, Sam Rindy, in virsta de 30 de ani, s-a aplecat peste un tablou a lui Twombly si l-a sarutat. Gestul ei poate fi considerat un moment teribil, cita vreme el a fost justificat de "autoare" ca fiind efectul unei emotii coplesitoare in fata unei pinze de trei pe doi metri, si in nici un caz un gest de vandalism. Interesant este ca, in vreme ce legislatia judiciara o poate condamna ca infractoare care a atentat asupra unui bun expus public de o institutie, teoria estetica ii sustine gestul, deoarece