Prezent şi la TIFF şi IPIFF anul acesta, primul film al regizorului gruzin, Gela Babluani, s-a dovedit a fi o lovitură de graţie cinematografică. Premiul pentru cel mai bun film de lungmetraj de la Veneţia atrage atenţia asupra unui regizor căruia nu-i plac compromisurile şi care reuşeşte pe o temă relativ fumată, ruleta rusească, de regăsit în filmele de categorie B, C etc. Îţi stă pe retină filmul lui Michael Cimino, The Deer Hunter (Vînătorul de cerbi, 1978), Oscarul din '79 pentru regie şi cel mai bun film, cu scena memorabilă a ruletei ruseşti care-i aduce faţă în faţă pe Robert de Niro şi Cristopher Walken. Însă mai apropiat de spiritul filmului lui Babluani şi mai complex mi se pare Intacto (Intact, 2001), debutul lui Juan Carlos Fresnadillo cu Max von Sydow într-un rol de excepţie. Din păcate regizorul a continuat cu 28 Weeks Later (După 28 de săptămîni, 2007) la care a turnat şi partea a doua, excelent pentru genul horror sau SF, dar fără subtilităţile filmului care l-a adus în atenţia cinefililor. Acolo există o întreagă reţea de jocuri dintre cele mai bizare şi o istorie complicată, abisală, un traseu destinal sub semnul indelebil al Moirei, ceea ce apropie filmul de sensul tragediei greceşti şi de romanul lui Paolo Maurensig, Varianta Lüneburg (1993). Story-ul lui Babluani este mai simplu, - să nu uităm că tot el scrie şi scenariul filmului - merge pe un singur fir, cel al personajului principal cu adiţionările unor personaje care creează mai degrabă decor şi rămîn în anonimat: pariori, jucători, manageri ai riscului maxim. Un tînăr tîmplar, Sebastian (George Babluani), intră în posesia unei scrisori trimisă pe adresa celui căruia îi repara acoperişul, mort în urma unei supradoze, şi se prezintă în locul acestuia la punctul de întîlnire fixat. Există promisiunea de a cîştiga foarte mulţi bani, însă preţul este maxim. Sebastian intră într-un circuit specia