O echipă de jurnalişti de la "Canal+" a intrat recent în posesia unui document confidenţial, realizat de RATP (Regia Autonomă a Transportului din Paris), în care figurează măsurătorile
O echipă de jurnalişti de la "Canal+" a intrat recent în posesia unui document confidenţial, realizat de RATP (Regia Autonomă a Transportului din Paris), în care figurează măsurătorile făcute de specialiştii regiei referitoare la nivelul de poluare de la metrou.
Datele au arătat că prezenţa microparticulelor depăşeşte cu mult cota admisă prin lege, fapt ce a determinat regia să ia în considerare (departe de ochii ziariştilor) varianta unor investiţii serioase pentru remedierea situaţiei. Microparticulele prezente la metroul parizian sunt produse de "şlefuirea" şinelor pentru evitarea scrâşnetului roţilor, dar şi de sistemul de frânare mecanic al şirului de vagoane. Consiliul Superior de Igienă
Publică din Franţa (CSHPF) a stabilit, în 2001, că nivelul maxim admis este de 347 de micrograme de microparticule pe metrul cub.
Poluare ridicată
La orele de vârf există mai mult de 1.200 de micrograme pe metrul cub. Luaţi la întrebări de jurnalişti, responsabilii RATP-ului au declarat că, deşi acum doi ani s-au investit sume considerabile în modernizarea şinelor şi a sistemelor de frânare, rezultatele au fost slabe.
O soluţie ce ar putea remedia situaţia ar fi înlocuirea totală a sistemelor de frânare şi a unor porţiuni de cale ferată. Microparticulele pătrund profund în plămâni şi, conform statisticilor oficiale, provoacă anual moartea a circa 350.000 de europeni. De altfel, poluarea din capitala franceză a constituit subiectul a numeroase studii şi discuţii în contradictoriu.
Recent, s-a descoperit că aerul din Paris este "otrăvit" cu circa 30 de pesticide şi insecticide. Acestea provin de pe terenurile de agricultură intensivă care înconjoară c