IN MEMORIA LUI VLĂDUŢ
De căte ori mă urc intr-un autobuz ori microbuz mă intreb dacă şoferul este conştient că pasagerii işi pun viaţa in măinile lui. Dar mă urc, cu inima strănsă, pentru că pe distanţa Constanţa - Bucureşti trenul face intre patru ore jumate şi şase. Şi nu pentru că timpul inseamnă bani, ci, in cazul ăsta, inseamnă nervi. Aşa că uneori aleg varianta transportului pe şosea, pentru care este bine să iei, preventiv, un sedativ - ca să devii imun la emoţii (neexistănd, din păcate, nici un medicament care să te facă imun la... accidente).
IN MEMORIA LUI VLĂDUŢ
De căte ori mă urc intr-un autobuz ori microbuz mă intreb dacă şoferul este conştient că pasagerii işi pun viaţa in măinile lui. Dar mă urc, cu inima strănsă, pentru că pe distanţa Constanţa - Bucureşti trenul face intre patru ore jumate şi şase. Şi nu pentru că timpul inseamnă bani, ci, in cazul ăsta, inseamnă nervi. Aşa că uneori aleg varianta transportului pe şosea, pentru care este bine să iei, preventiv, un sedativ - ca să devii imun la emoţii (neexistănd, din păcate, nici un medicament care să te facă imun la... accidente).
Nu ştiu cum se acordă autorizaţia de transport persoane unui microbuz. Dacă măsori mai mult de 1,50 m, atunci cănd te aşezi pe scaun rişti să-ţi zdreleşti genunchii de spătarul scaunului din faţă (de aceea e indicat să porţi pantaloni, pentru a ocroti zona de impact). Deşi la o frănă bruscă pantalonii nu vor impiedica fărămiţarea rotulei. După ce autovehiculul s-a urnit, incepi să auzi tot felul de zgomote neliniştitoare. Cloncănituri, huruituri sau hărşăituri ascuţite - din cele care se produc cănd se freacă fier pe fier, nespecifice unui vehicul aflat in standardele de funcţionare. O să-i mai rămănă vreo roată sau işi pierde chiar şi motorul pe drum? Trecănd peste caracteristicile tehnice neconforme ale vehiculelor, să ne opri