"Multitrader", care venise din Turcia încărcat cu 1.000 de tone de materiale de construcţie, a provocat o pată de hidrocarburi de 11 kilometri lungime. Nava sub pavilion cambodgian, având
"Multitrader", care venise din Turcia încărcat cu 1.000 de tone de materiale de construcţie, a provocat o pată de hidrocarburi de 11 kilometri lungime.
Nava sub pavilion cambodgian, având ca agenţi armatori firmele MGM Marina Shipping şi Kalyonlu Shipping, a ancorat în rada portului Mangalia, joi dimineaţă, în jurul orei 10:00. La ora 18:55, comandantul vasului a solicitat Căpităniei Mangalia un remorcher de asistenţă tehnică, precizând că într-unul dintre tancurile de balast intră apă de mare. La ora 19:30, cargoul se înclinase deja cu 20 de grade într-un bord şi s-a scufundat în jurul orei 21:00, la cinci kilometri travers de Mangalia, în zona Venus-Olimp.
Cei şapte marinari aflaţi la bord (patru georgieni, doi turci şi un ucrainean) au fost găsiţi pe plutele de salvare şi au fost ridicaţi la bordul unei vedete rapide a Grupului de Nave Mangalia, al Poliţiei de Frontieră, în jurul orei 20:45. Ei se aflau, ieri, în portul Mangalia, unde li s-au făcut verificări medicale în urma cărora s-a constatat că nu au suferit traume şi nici nu consumaseră alcool.
Şeful Poliţiei de Frontieră Constanţa a precizat că nava, deşi s-a oprit în rada portului Mangalia, ar fi trebuit, de fapt, să se îndrepte spre portul Constanţa. Nava a avut o gaură la unul din tancurile de balast, prin care a pătruns apa. Imediat ce vasul s-a înclinat, comandantul a cerut ajutor autorităţilor portuare române. El nu a putut să precizeze cum de s-a produs spărtura în timp ce vasul staţiona.
Pată de petrol de 400 metri pătraţi
Autorităţile române anchetează incidentul, cu atât mai mult cu cât, deşi a fost trimis imediat un remorcher la faţa locului, nava s-a scufundat înainte să