2007, anul in care infrastructura lui Ceausescu s-a prabusit. La sfarsitul anului sunt mari sanse ca specialistii sa ne anunte ca a fost cel mai cald din istoria Romaniei de cand se masoara temperatura. Avem o economie aflata intr-un puternic proces de dezvoltare. Mediul de afaceri e unul dinamic, orientat puternic spre profit, iar cel public este corupt si lenes.
Cele mai multe probleme ale Romaniei de azi apar din cauza decalajului de eficienta dintre cele doua.
Sunt cel putin cinci orase care cresc vertiginos. Se construiesc malluri, cladiri inalte si cartiere de case. Totul se face pe o infrastructura mostenita din perioada Ceausescu. Pana sa aderam la Uniunea Europeana, institutiile publice nu aveau bani pentru drumuri, autostrazi, canalizare si retele de curent.
Dupa aderare, fondurile sunt, dar ori au fost repartizate in functie de interese politice, ori companiile care le-au primit nu sunt restructurate sau nu mai au forta de munca. Intre timp muncitorii si specialistii au luat drumul strainatatii. Ne aflam intr-o situatie amuzanta: cand aveam oameni n-aveam bani, cand avem bani nu mai avem oameni.
2007 a fost anul in care am asistat neputinciosi la prabusirea infrastructurii nationale. Ne-am dat seama ca autostrada Bucuresti-Constanta e doar un cimitir asfaltat. Am constatat ca nu avem apa pentru ca o irosim, sistemul de irigatii a fost vandut la fier vechi, iar sistemul national de energie devine o gluma proasta daca temperatura ajunge la 40 de grade Celsius.
Va intreb ce o sa se intample anul viitor cand numarul cladirilor de birouri si al instalatiilor de aer conditionat se vor dubla la scara intregii tari?
Clasa politica de astazi are o mare problema. Va trebui sa raspunda in fata oamenilor pentru acest dezastru. Anul viitor nu va fi mai racoare sau, daca da, vor fi inundatii. Ca sa s