Jurnal de cinefil
Cu plapuma-n cap. Cu lumina stinsă. Imbrăcaţi. Şi, dacă se poate, pe neatinse. Aşa pare că e sexul, partidele d-amor adică, la romăni.
Jurnal de cinefil
Cu plapuma-n cap. Cu lumina stinsă. Imbrăcaţi. Şi, dacă se poate, pe neatinse. Aşa pare că e sexul, partidele d-amor adică, la romăni.
Săptămăna asta, puritanismul romănilor a atins note comice. Suplimentul de cultură a publicat un fragment in avanpremieră din Glamorama, cartea lui Bret Easton Ellis, o satiră la adresa obsesiei pentru frumuseţe şi celebritate a societăţii contemporane. Fragmentul are o secvenţă de sex, mai intăi in trei (o femeie şi doi bărbaţi), apoi in doi (cănd cei doi sunt bărbaţi). Au apărut imediat priviri incrucişate, comentarii pe la colţuri. Directorul unui ziar local, care distribuie Suplimentul de cultură impreună cu publicaţia sa, s-a arătat revoltat că o revistă culturală poate să publice ceva atăt de imoral. Altfel, această carte, publicată in America in 1998, e un best seller şi a fost "copiată" in filmul Zoolander.
Reacţia romănilor, intelectuali sau mai puţin, are legătură (şi) cu cinematografia autohtonă. Găndiţi-vă o clipă la secvenţele de sex din filmele romăneşti de după 1989. Aveţi cumva in minte vreun cadru simpatic, senzual, erotic şi rafinat? După Revoluţie, cănd s-a dat liber la sex in filmele noastre, regizorii s-au grăbit să-şi "violeze" actriţele. Unele dintre ele au avut chiar onoarea să fie violate de două ori. Cănd n-au fost violate, sexul era brutal, intr-un spaţiu sordid. Singura secvenţă de sex intre bărbaţi din cinematografia romănească post decembristă (cel puţin singura pe care mi-o amintesc eu, dacă mai e alta, imi cer scuze) e una tot cu viol. Mircea Albulescu il violează pe Ştefan Iordache in "Cel mai iubit dintre pămănteni". Spectatorului i se spune, şi pe această cale, că sexul intre bărba