Sufocat de concurenţă, cotidianul "Metro" pierde teren peste tot în lume Pentru a doua oară consecutiv de la începutul anului, rezultatele financiare ale "Metro", liderul publicaţiilor
Sufocat de concurenţă, cotidianul "Metro" pierde teren peste tot în lume
Pentru a doua oară consecutiv de la începutul anului, rezultatele financiare ale "Metro", liderul publicaţiilor gratuite din Europa, sunt catastrofale.
Niciodată de la apariţie, în 1997, pionierul mondial al presei gratuite nu şi-a văzut beneficiul net la nivel mondial scăzând atât de dramatic: 676.000 de euro - cu 80% faţă de primul trimestru al anului, în condiţiile în care şi acesta era "pe roşu".
O primă măsură de resuscitare a fost înlocuirea, săptămâna aceasta, a fostului PDG Pelle Törnberg cu Mikael Jensen. Pe piaţa suedeză, ţara în care s-a "născut" "Metro", cifra sa de afaceri a scăzut de la 28,3 milioane de dolari la 27 milioane în doar trei luni.
"Este suficient să faci o plimbare matinală pe străzile din Stockholm ca să vezi cum <> nu se mai găseşte în mâinile tuturor călătorilor din metrou, locul lui fiind luat de mai popularele <> şi <> . La suprafaţă, situaţia este şi mai gri: în hoteluri şi în imobilele de birouri, fiecare cartier îşi distribuie propriul titlu gratuit", scrie cotidianul "Svenska Dagbladet" .
La New York, "Metro" a pierdut două milioane de dolari în perioada ianuarie-martie. Motivul este acelaşi, peste tot - înmulţirea publicaţiilor gratuite. În Franţa, la cinci ani de la lansare, "Metro" suferă o depreciere a volumului publicităţii cu 43%. Saturarea acestei pieţe face ca şi principalul său concurent, "20 Minutes", să se confrunte cu aceleaşi probleme.
"Metro" este cea mai importantă societate a holdingului Kinnevik, proprietate a Cristinei Stenbeck, fiica magnatului suedez Jan Stenbeck, decedat în 2002. "Metro" apare în 60 de ediţii i