Companiile controlate de grupul austriac Vienna Insurance - Omniasig, Omniasig Life, Unita si Agras - vor continua sa functioneze separat si dupa preluarea Asirom de catre austrieci, deoarece o fuziune ar reduce semnificativ cota de piata a grupului, este de parere Iulian Dumitru, presedinte si director general la Unita.
"Din experienta acumulata pe alte piete, austriecii si-au dat seama ca strategia multibranding este mult mai profitabila. In primul rand, prin fuziune s-ar pierde foarte multa cota de piata, iar in al doilea rand, companiile Vienna Insurance au branduri foarte cunoscute", explica Dumitru.
De altfel, grupul a anuntat ca nu se pune problema unei fuziuni intre companiile sale inca de la preluarea Omniasig, in primavara anului 2005, cand grupul avea deja in portofoliu Unita si Agras, chiar daca societatile detinute de Vienna Insurance se lupta pentru aceiasi clienti. Cu toate acestea, el spune ca aceasta competitie intre agentii societatilor este benefica pentru vanzari.
De la intrarea pe piata locala, grupul austriac si-a majorat constant cota de piata, ajungand la sfarsitul anului trecut sa controleze peste 15% din industria asigurarilor, iar odata cu achizitia a 30% din Asirom cota austriecilor a crescut la aproape 26%.
Grupul intentioneaza sa devina actionar majoritar la Asirom. Vienna Insurance ajunge astfel liderul pietei, afacerile sale in Romania urmand sa depaseasca 500 mil. euro in acest an, dupa ce in 2006 companiile grupului, inclusiv Asirom, au avut venituri cumulate de aproape 400 mil. euro .
"Marele dezavantaj al strategiei multibranding este ca nu avem sinergia care se creeaza prin fuziune. Grupul a ajuns insa la concluzia ca poate gasi o solutie care sa aiba un efect asemanator si fara fuziune, si anume unificarea unor activitati".
Este vorba despre activitati ca IT, o parte din contabilitate, auditul