Directorii de marketing din Romania au o putere de cumparare mai mare fata de cei din vestul Europei, desi salariile lor sunt in general mai mici fata de ale "colegilor" din strainatate.
"Pentru a avea o comparatie relevanta intre salariile directorilor de marketing de la noi si cei din strainatate ar trebui probabil sa ne referim la puterea de cumparare, care, din experienta mea, este mai mare in cazul directorilor de marketing din Romania, fata de colegi cu posturi similare in companii similare din vestul Europei", este de parere Cristina Hlinschi, director marketing si comunicare la compania de tichete de masa Accor Services Romania.
Pe de alta parte, Dana Patrichi, managing partner al reprezentantei locale a firmei de consultanta in executive search, Alexander Hughes, spune ca unele salarii ale directorilor de marketing autohtoni depasesc deja pachetele salariale oferite in Occident pentru pozitii similare si pentru un nivel echivalent de reponsabilitate.
"Limita se va situa mereu la nivelul la care, pentru companie, angajatul nu va costa mai mult decat ceea ce el produce. Si totusi, lucrurile au inceput sa se aseze, anumite praguri au fost deja atinse, piata muncii ar trebui sa devina mai previzibila, iar cresterile salariale probabil ca vor fi moderate si mai constante decat pana in prezent", spune ea.
Pe aceeasi linie, Iuliana Badea, sales manager la Lugera & Makler, estimeaza o crestere salariala de peste 20% pentru pozitiile de directori de marketing. De asemenea, Hlinschi, de la Accor Services, previzioneaza o crestere salariala mai mare in cazul specialistilor in web marketing care, in opinia sa, este o "arie din ce in ce mai importanta in mixul de marketing si in care competentele sunt inca in curs de formare".
Dar pe langa salariul lunar, pachetele salariale includ si bonusuri periodice, in functie de obiectivele