La începuturi, după primele necazuri legate de drepturile de autor, YouTube a limitat durata maximă a filmelor încărcate la 10 minute, în încercarea de a descuraja piratarea de filme.
La începuturi, după primele necazuri legate de drepturile de autor, YouTube a limitat durata maximă a filmelor încărcate la 10 minute, în încercarea de a descuraja piratarea de filme. Comentatorii fenomenului sugerează o oarecare legătură între această restricţie şi faptul că filmele cele mai vizionate au de regulă câteva minute. Marile succese ale platformei au fost "pastile" mai adesea decupate din programele televiziunilor, dar şi creaţii originale.
Formatul seamănă cu cel al videoclipului muzical, impus de MTV la sfârşitul anilor "80, de altfel foarte căutat şi pe YouTube. Rezoluţia mică se potriveşte cu distanţa dintre ochi şi ecranul calculatorului, dar şi cu telefonul mobil, pe care clipurile au început să fie disponibile la m.YouTube.com. Nu întâmplător, printre cei mai populari realizatori tv români pe YouTube sunt Cârcotaşii, ale căror pastile decupate din programele altor televiziuni se potrivesc perfect pe platforma video.
"Televiziunea de internet", despre care s-a tot vorbit şi visat acum câţiva ani, nu e, aşadar, în momentul de faţă, televiziune, ci o interminabilă colecţie de miniclipuri cu conţinut relativ neperisabil, bine clasificate după conţinut.
Interesante sunt încercările de organizare cursivă a acestui tip de minifilme. Ele se găsesc pe internet în formă de videoblogguri (vloguri) în felul "ideea şi filmul", dar şi ca unităţi de conţinut în care câteva pastile video sunt legate prin text.
Toate acestea nu înseamnă totuşi că viitorul e numai al amatorului care, o dată în viaţă, a înregistrat pe telefonul mobil o întâmplare memorabilă, iar apoi a încărcat-o pe YouTube. Există o serie de întrebări la care statisticile publice nu da