Odata cu integrarea în Uniunea Europeana, Unitatile de administrare fiscala, ca de altfel toate institutiile de stat, se confrunta cu noi cerinte, noi provocari si o alta perspectiva de abordare a relatiilor cu contribuabilii. Felicia Pop, director al Directiei Judetene a Finantelor Publice Mures, raspunde catorva intrebari ce vizeaza modul de desfasurare al activitatii in cadrul institutiei pe care o conduce.
Rep: Cum se regaseste la nivelul Directiei Generale a Finantelor Publice Mures aceasta noua strategie si în ce consta ea ?
F.P.: Începând cu anul 2006, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si implicit Directia Generala a Finantelor Publice Mures si-a îndreptat foarte mult atentia spre nevoile cetatenilor si spre mediul de afaceri, astfel încât relatia dintre contribuabili si organele fiscale sa fie o relatie de parteneriat, bazata pe încredere si respect reciproc, precum si pe corectitudine si transparenta. Obiectivul nostru este sa avem o administrare fiscala moderna, care sa fie comparabila cu activitatea oricarei institutii din tarile europene.
Rep: Care sunt problemele si greutatile cu care va confruntati la nivelul D.G.F.P. Mures, pentru a aplica o astfel de politica fiscala?
F.P.: În primul rand vorbim despre un nou management, despre o noua structura organizatorica, adaptata noilor cerinte. Astfel, potrivit noii strategii, activitatea de administrare fiscala a fost împartita pe cele trei categorii: contribuabili mari, contribuabili mijlocii si contribuabili mici. Concomitent si activitatea de control fiscal a fost repartizata dupa noua structura. În contextul dat, una din problemele prioritare a fost si este încadrarea specialistilor, în primul rând a celor cu experienta, care sa fie în masura sa coordoneze si sa conduca o structura de administrare si apoi a tinerilor debutanti sau asistenti, care au o capacitate de asim