Prima "trecere" peste Canal Grande, construită după 125 de ani Agitaţie în "Oraşul lagunelor". Au sosit, sâmbătă, din Spania, cele două părţi laterale ale unui nou pod care va lega
Prima "trecere" peste Canal Grande, construită după 125 de ani
Agitaţie în "Oraşul lagunelor". Au sosit, sâmbătă, din Spania, cele două părţi laterale ale unui nou pod care va lega gara de Piazzale Roma. Supranumit de unii "Podul fără nume", podul a fost proiectat de arhitectul spaniol Santiago Calatrava Valls, care îşi demonstrează astfel preferinţele sale pentru liniile curbe. Deşi a fost subiectul unor polemici, podul va permite fluidizarea circulaţiei în zonă. După multe peripeţii şi întârzieri, iată că proiectul începe să prindă viaţă.
S-a încheiat în timp record, la Veneţia (Italia), operaţiunea de instalare a celor două părţi laterale ale celui de-al patrulea pod peste Canal Grande. Au fost instalate rapid, cu ajutorul unei enorme macarale. "A fost într‑adevăr o operaţiune foarte rapidă", a explicat presei Salvatore Vento, director al Dipartimento Politiche territoriali del Comune, responsabil principal al proiectului de construcţie a noului pod veneţian.
Operă a arhitectului spaniol Santiago Calatrava Valls, acesta este primul pod peste Canal Grande construit după 125 de ani. Cele două părţi laterale, cu greutatea de 85 tone fiecare, au ajuns sâmbătă în portul italian. Ele au intrat în Canal Grande după ce au trecut cu multă grijă de faimosul pod Rialto, operaţiune urmărită îndeaproape de mulţi locuitori ai "oraşului lagunelor".
O lungime de 94 de metri şi zece lăţime
Cele două mari piese de oţel, proiectate de arhitectul spaniol Santiago Calatrava, au fost transportate cu ajutorul unei mari ambarcaţiuni. Ele au fost transportate încet pe apele Canalului Grande, până au ajuns la Piaţa Roma, unde au fost instalate. Noul pod pietonal va măsura