Protejarea mediului inconjurator este noul obiectiv pe care companiile trebuie sa il bifeze pentru a face fata concurentei tot mai acerbe. Desi profitul este cel care ghideaza eforturile ecologiste ale afaceristilor, lupta cu incalzirea globala poate fi c
In numele cresterii profitului deasupra oricaror altor prioritati, tot mai multe companii germane descopera protectia mediului inconjurator. Cum normele legate de emisia de dioxid de carbon sunt din ce in ce mai stringente, iar preturile la energie ating niveluri record, protejarea mediului a devenit recent un factor al cresterii economice. Dar va dura aceasta noua tendinta?
Militantii pentru protectia mediului isi indreapta de cele mai multe ori atentia spre speciile aflate in pericol de disparitie. Dar Winfried Haser, strateg in protectia mediului la Deutsche Post, serviciul national postal al Germaniei, acorda atentie unei specii la fel de sensibile: analistul financiar .
Haser se intalneste in mod frecvent cu investitorii financiari de la bancile internationale precum Credite Agricole si HSBC pentru a le vorbi despre ce face pentru protectia mediului compania la care lucreaza. Odata prezentarea lui Haser incheiata, investitorii financiari dau drumul tirului de intrebarii despre cum reuseste Deutsche Post sa reduca emisiile de CO2 si cate dintre cele 130.000 de vehicule ale flotei postale germane folosesc biocombustibili. Lumea financiara a devenit subit interesata de gasirea raspunsului la aceste intrebari despre protectia mediului.
Vremurile noi aduc schimbari. In trecut, un numar prea mic de actionari ar cere raspunsuri la intrebarile legate de protectia mediului in cadrul Adunarii Generale a companiei. Criticii sistemului precar de protectie a mediului din cadrul corporatiilor erau in mod obisnuit actionarii minoritari, genul de persoane pe care executivii le ignorau. I