Google este brand-ul care a crescut cel mai mult ca valoare in ultimul an, potrivit unui studiu la nivel global, informeaza BBC News.
Raportul realizat de Interbrand, o companie de consultanta de management al brand-ului la nivel international, releva faptul ca valoarea brand-ului Google a crescut cu 44% in ultimele 12 luni, plasandu-l pe locul 20 in topul celor mai valoroase marci de pe glob.
Coca-Cola conduce clasamentul, brand-ul cel mai popular din lume ocupand aceasta pozitie pentru cel de-al saptelea an consecutiv, in pofida scaderii de 3% inregistrata in ultimul an. Unii analisti afirma ca noua strategie a Coca-Cola de a-si indrepta atentia catre bauturi racoritoare mai sanatoase din punct de vedere nutritional nu a dat inca rezultatele scontate, de unde si deprecierea valorii brand-ului recent raportata.
Topul celor mai valoroase brand-uri este dominat de marci din Statele Unite ale Americii, corporatia europeana Nokia reusind sa se situeze pe locul al cincilea. Compania finlandeza si-a concentrat eforturile catre realizarea de handset-uri ieftine, precum si de telefoane destinate atat consumatorului obisnuit, cat si celui din mediile de afaceri.
Marcile prezente in top au fost evaluate luand in considerare volumul de vanzari si importanta pe care acel brand il are in cadrul segmentului din care face parte. De exemplu, in cazul bauturilor nealcoolice, branding-ul este mult mai important in comparatie cu cel al uneltelor pentru gradina.
Producatorul american de automobile Ford a inregistrat o scadere a valorii de brand de 19%, aflandu-se intr-un declin prelungit pus pe seama politicii de reduceri de preturi pe care aceasta o practica in SUA.
David Lawee, vice-presedintele departamentului de marketing pentru Google, a declarat ca recunoaste ca are cea mai usoara meserie din domeniu, intrucat brand-ul companiei americane si-a c