In IT, pentru a "upgrada" o simpla idee de afacere sau de dezvoltare a unui produs nou de la o "versiune 1.0" la o "versiune 3.0", de succes trebuie strabatut un drum lung si complicat care de multe ori schimba mult ideea de
"E doar o iluzie faptul ca ideile bune pe care le auzim astazi pot avea succes peste noapte. Ideile pe care le aud de la angajatii Adobe trec printr-o multime de transformari pana sa devina produse, pentru ca acestea se modifica initial chiar din momentul in care se ia decizia sa fie finantate, fiind modificate din nou atunci cand trebuie sa fie construit un prototip pe baza lor. Aceste schimbari sunt procese foarte naturale care depind de feedback-ul venit din partea oamenilor obisnuiti, a partenerilor sau a clientilor", spune Rick Bess, Mentor Idea la nivel global pentru Adobe Systems.
El este de parere ca nu trebuie sa confundam o imagine clara cu drumul cel mai rapid de a ajunge undeva. "Chiar daca vezi unde vrei sa ajungi e mai degraba ca un drum cu taxiul prin Bucuresti. Poti sa ajungi acolo dar printr-o directie total diferita fata de varianta la care te asteptai initial", spune Bess care a fost saptamana trecuta in Bucuresti pentru a participa la Innovation Boot Camp, un program prin care Mentor-ul Idea de la Adobe Systems aduna peste 215 idei noi in fiecare an de la angajati. Daca nu ar fi folosit acest sistem, in mod normal s-ar fi aflat de doua ori mai putine idei referitoare la dezvoltarea de produse noi pe care le-ar gasi in mod normal. De asemenea, din totalul ideilor alese pentru finantare, de obicei, jumatate ajung sa aiba succes.
Ca un element specific al industriei de IT, Bess spune ca a observat urmarind angajatii din acest domeniu ca discutiile despre tehnologie nu se opresc niciodata. "Chiar si cand se presupune ca te afli intr-un loc pentru a te simti bine, o sa vezi inginerii care incep sa