Producatorul german Audi AG, parte a grupului Volkswagen AG, a anuntat cresterea vanzarilor in perioada ianuarie-iunie, reusind performanta de a raporta cresteri succesive timp de 12 ani.
Rupert Stadler, cel care se afla la conducerea companiei din Ingolstadt, a declarat ca aceasta perioada a fost extrem de fasta si ca doreste ca in 2015 Audi sa devina cea mai de succes marca premium.
Profitul companiei s-a ridicat la 679 milioane euro in primele sase luni ale anului, cu 66,8% mai mult decat cele 407 milioane aferente aceleasi perioade din 2006. Vanzarile au crescut cu 12,4 procente, inregistrandu-se 17,4 milioane de euro comparativ cu cele 15,5 milioane de euro provenite din activitatea comerciala inregistrata in prima jumatate a anului 2006.
Actiunile Audi au crescut cu 1% la bursa din Frankfurt, fiind cotate la 497,97 euro per actiune.
Audi declara ca livrarile de automobile in acest semestru au fost de 509.000, in crestere cu 9,8% comparativ cu anul trecut. In Europa dealerii au livrat 372.300 unitati, inregistrandu-se o crestere cu 7,4% a numarului europenilor deveniti poprietari de noi modele, fata de 346.712 unitati in 2006.
Cresteri s-au inregistrat in marea majoritatea a tarilor de pe batranul continent in care Audi isi desfasoara activitatea. In Marea Britanie s-a inregistrat o crestere de 19,3 % si un total de 55.557 unitati livrate. Italia si Spania au avut cresteri mai putin substantiale, de 6,4% respectiv 5,1%. Performera continentului, in materie de cresteri, a fost Rusia cu 76,3%, insumand 7.277 unitati.
In Statele Unite, a treia piata ca marime a producatorului german, in acest semestru s-au vandut 45.711 unitati in crestere cu 13% fata de 40.455 unitati inregistrate in ianuarie – iunie 2006. In China cea de-a doua piata de desfacere pentru Audi, compania a vandut 49.267 de unitati. Anul trecut in primul semestru