- Diverse - nr. 147 / 31 Iulie, 2007 Receptivi, totusi, la sugestiile opiniei publice, guvernantii se straduiesc sa apropie serviciile publice de cerintele, tot mai exigente, ale cetatenilor. Astfel, in serviciile de pasapoarte, permise de conducere si inmatriculari auto, vama si politie de frontiera, cazier judiciar, registrul auto, finante, oficiile registrului comertului, serviciul de evidenta a populatiei si in alte servicii publice, timpii mari de asteptare pentru a fi deserviti, procedurile neclare, comportamentul arbitrar al functionarilor si duratele lungi de rezolvare a solicitarilor, au fost, ani de zile, elemente care au creionat o imagine negativa a acestora in randul cetatenilor. Percepute, in acelasi timp, si ca factori potentiali generatori de coruptie, fie ea si la nivel mic, aceste atitudini au avut o influenta decisiva in perceptia si imaginea statutului roman si a angajatilor lui, in fata strainilor obisnuiti cu servicii de cu totul alta calitate. Cum rezistenta, chiar din interiorul acestor servicii, la incercarile de schimbare a sistemului au fost mari, guvernul s-a vazut nevoit sa ia, cum se zice, taurul de coarne, pentru a impune masurile care sa determine o relatie mult mai apropiata intre functionarii publici si cetateni, in modul de rezolvare a cererilor acestora. Trecerea unor servicii comunitare in subordinea prefecturilor sau a autoritatilor locale, incepand cu anul 2005, a condus la imbunatatirea acestor servicii, dar nu la un nivel satisfacator, conform cerintelor U.E., desi timpii de asteptare la ghisee, ca si cei de rezolvare a cererilor, s-au redus simtitor fata de perioada anterioara. Cu toate acestea, constatandu-se ca inca se mentin cozile din fata multor ghisee, cozi generatoare nu doar de nemultumiri, ci si de conflicte intre functionarii publici si solicitanti, ca si faptul ca oamenii erau amanati cu zilele, in mod nejustifica