Romtelecom s-a luptat doar cu operatorii alternativi, pe Internet, UPC, RDS&RCS si ceilalti, dar acum se lupta si cu liderii pietei de telefonie mobila, Orange si Vodafone care doresc un loc pe piata de telefonie fixa.
Chiar daca Romtelecom a pierdut, aparent, teren in ultimii ani, a compensat prin intrarea pe segmentul Internetului si acum pregateste lansarea pachetelor integrate cu Cosmote, eventual si cu Dolce, pentru a avea oferta de comunicatii completa. Operatorii sunt acum convinsi, telefonia fixa este departe de a disparea. Decizia Vodafone de a lansa serviciile de telefonie fixa redeschide lupta pe acest segment de industrie. Compania are deja chiar si numerotatia fixa proprie, cu 0372 in fata. Anuntul a venit la scurt timp dupa ce Romtelecom a prezentat oferta sa de telefonie gratis, iar RDS&RCS se lauda cu " telefonie cu adevarat gratuita". Pana la finele anului Orange Romania va dezvolta oferta de comunicatii convergente, Orange Business Service.
Vodafone acasa,
Orange la birou
In 2006, potrivit statisticilor, romanii au vorbit 20 de miliarde de minute la telefon, dintre care peste 8 miliarde de minute in retelele de telefonie fixa. Se vorbeste mult si din cauza disponibilitatii serviciului, dar exista si nemultumiri in randul utilizatorilor de telefonie. Mizand pe clientii nemultumiti atat de Romtelecom cat si de operatorii alternativi testati pana acum, Orange si Vodafone au toate sansele sa reuseasca pe noul segment de piata. "Acasa" vizeaza pentru inceput mai mult segmentul utilizatorilor particulari, dar nu va neglija nici segmentul business. "Oferta de servicii de telefonie fixa a Vodafone se adreseaza atat persoanelor fizice cat si celor din mediul de afaceri" a declarat Andreea Stanescu, senior director, consumer market al Vodafone. Serviciul Vodafone aduce clientilor atat tarife foarte avantajoase, cat si o noua exper