Piaţa retail a monitoarelor pentru calculatoare personale a depăşit, în primele cinci luni ale anului, 206 milioane de lei (61,7 milioane euro), iar volumul vânzărilor a fost 303.100 unităţi, potrivit unui studiu despre piaţa românească realizat de GfK Group. Aceasta în condiţiile în care, preţul mediu al unui monitor a fost de 628 de lei, cu 124 lei (16,4%) sub nivelul înregistrat la începutul anului, când se cifra la 752 lei. Cea mai accentuată scădere, de 23,3% (79 lei), a fost înregistrată în intervalul ianuarie-mai 2007 de monitoarele cu tub catodic (CRT). Pentru cele LCD, preţul s-a diminuat cu 17,5%, de la 776 lei, în luna ianuarie, la 640 lei, în mai.
Studiul relevă faptul că românii preferă monitoarele LCD (cu cristale lichide), vânzările însumând 201,1 milioane de lei, reprezentând peste 97% din totalul pieţei, la un volum de 286.000 unităţi. Cea mai vândută marcă a fost Samsung, care a acoperit în primele cinci luni o cotă de 21,92% din volumul vânzărilor şi 24%, ca valoare. A doua marcă este LG, cu 20,1% din volum şi 20,98% din valoare, urmată de BenQ, cu o cotă de 9,38% din totalul unităţilor vândute şi 9,4% din încasări.
Piaţa retail a PC-urilor, în care sunt incluse calculatoarele personale de birou, computerele portabile (notebook), serverele, staţiile de lucru şi Tablet PC, a atins în primul trimestru al acestui an, 230,5 milioane de lei, iar volumul vânzărilor a fost de 138.080 unităţi. Cele mai vândute au fost calculatoarele personale de birou (desktop), cu un volum de 112.689 unităţi, reprezentând 81,6% din total şi 69% din valoare (159,2 milioane lei). Segmentul notebook-urilor a atins în acest interval 69,8 milioane de lei şi 25.191 de unităţi. Ponderea din valoarea pieţei a fost de 30,33%, iar în volum, a atins 18,23%. De remarcat trendul ascendent al vânzărilor de notebook-uri atât ca valoare, cât şi ca număr de unităţi.