Centrul de Business Process Outsourcing (BPO) deschis de americanii de la Accenture anul trecut in Capitala ar putea ajunge cel mai mare centru european de outsourcing al companiei, potrivit lui Alasdair Glen, fostul Center Lead, care a predat de curand s
"In prezent, Praga este cel mai mare si cel mai vechi centru pe care il avem in Europa, deschis in urma cu sase ani. Estimam ca Bucurestiul ar putea ajunge pe locul intai", spune Alasdair Glen, cel care a condus centrul de servicii din Bucuresti timp de 15 luni.
Accenture are in prezent aproximativ 200 de angajati pe piata locala si va ajunge la 2.000 de oameni pe termen mediu. "Vom ajunge la 2.000 de angajati, dar momentul in care se va intampla acest lucru depinde de proiecte, clienti si de piata fortei de munca", afirma la randul lui Aurelian Sima, noul sef al centrului de BPO al Accenture si totodata primul roman care conduce un astfel de business pe piata locala.
Principalele argumente pe care se sprijina previziunile oficialilor Accenture tin de avantajele pe care le ofera piata fortei de munca locala si de pozitionarea Bucurestiului in imediata proximitate fata de clientii companiei.
"Daca luam in considerare due-dilligence-ul pe care l-am facut inainte de deschiderea centrului din Bucuresti, cel mai mare avantaj pe care l-am identificat aici a fost oferta de pe piata fortei de munca, factor esential in businessul nostru. Pe de alta parte, Romania are avantajul de a fi aproape de locatiile in care se afla clientii pe care ii deserveste centrul din Bucuresti, care este focusat pe servicii in limbi latine, cea mai mare parte a clientilor fiind francezi, spanioli sau italieni", precizeaza Glen.
In Europa, Accenture mai are centre in Praga, Bratislava si Varsovia si un centru de IT in Riga, iar Bucurestiul este cel mai mare oras european in care americanii au un centru de