Celebra Barbie şi Lego au trebuit să se adapteze exigenţelor copiilor din generaţiile noului mileniu, pentru ca producătorii lor să reziste pe viaţă în competiţia cu jocurile pe
Celebra Barbie şi Lego au trebuit să se adapteze exigenţelor copiilor din generaţiile noului mileniu, pentru ca producătorii lor să reziste pe viaţă în competiţia cu jocurile pe computer
Roboţi perfecţionaţi, jucării sofisticate, jocuri video… Universul copiilor de astăzi este cu totul diferit de cel al generaţiilor din secolul trecut. De-a lungul veacurilor, jucăriile au cunoscut o evoluţie uimitoare, de la păpuşile de lut şi titirezii din lumea antică, caleidoscopul de secol XVIII sau trenuleţele electrice din secolul XX. Astăzi, majoritatea obiectelor pentru distracţia copiilor se bazează pe baterii, microcipuri şi computer.
Dacă nu ar fi din plastic, ci o femeie în carne şi oase, păpuşa Barbie ar fi acum o creatură de 1,70 metri înălţime, 41 kilograme, cu bust de 99 de centimetri, talie de 55 şi şold de 83.
Cu toate că ar avea încă un chip atrăgător, la cei 48 de ani pe care i-a împlinit, ea ar trece printr-o criză a vârstei, ca orice femeie trecută de 40 de ani. Dincolo de acest joc imaginar, păpuşa Barbie a depăşit cu adevărat o criză cauzată de scăderile de vânzări, deoarece fetiţele noului secol preferă păpuşile mai agresive şi mai ciudate. Prima păpuşă Barbie a fost prezentată la Târgul American de Jucării din New York, în ziua de 9 martie 1959, de către creatoarea Ruth Handler.
Succesul aproape imediat l-a determinat pe soţul acesteia şi un asociat să înfiinţeze societatea Mattel Creations. Barbie, prima păpuşă cu trup de adult, a fost creată de Ruth pentru fiica ei, Barbara, după ce a observat că fetiţa prefera să se joace cu figurine din hârtie care reprezentau femei adulte.
Salvarea, în lumea virtuală
După o perioadă de cădere, timp