Odată cu integrarea României în Uniunea Europeană, vânzările de ochelari de soare au înregistrat o uşoară scădere pe segmentul no-name, scădere generată atât de un nivel mai mare de informare al consumatorilor, cât şi al veniturilor acestora. Informarea sistematică şi mult mai activă a publicului în ceea ce priveşte riscurile la care se supune în lipsa protecţiei împotriva radiaţiilor, precum şi tendinţa de a copia modelul occidental, conform căruia, pentru a fi
Odată cu integrarea României în Uniunea Europeană, vânzările de ochelari de soare au înregistrat o uşoară scădere pe segmentul no-name, scădere generată atât de un nivel mai mare de informare al consumatorilor, cât şi al veniturilor acestora.
Informarea sistematică şi mult mai activă a publicului în ceea ce priveşte riscurile la care se supune în lipsa protecţiei împotriva radiaţiilor, precum şi tendinţa de a copia modelul occidental, conform căruia, pentru a fi la modă, trebuie să porţi ochelari semnaţi de designeri celebri, sunt principalii factori care au impulsionat piaţa de profil. O piaţă care, în acest moment, este marcată de un număr mic de jucători/importatori importanţi. Ne referim îndeosebi la cei care distribuie articole optice în conformitate cu normativele europene şi care reprezintă, în România, companii renumite pe plan mondial, cu preponderenţă din Italia.
Nu trebuie neglijaţi însă comercianţii de pe piaţa paralelă, care continuă să domine vânzările, din punctul de vedere al numărului de unităţi comercializate.
„Un punct forte îl reprezintă faptul că românii sunt prea săraci pentru a-şi permite să achiziţioneze lucruri ieftine şi de calitate îndoielnică, cei care intră în această categorie fiind, desigur, oameni bine informaţi asupra pericolelor la care sunt expuşi atunci când nu poartă ochelar