General Motors, cel mai important producator american de automobile, a anuntat cresterea profitului pentru al treilea trimestru consecutiv, pe fondul cresterii marcii pe piata americana si europeana, dar si al reducerii semnificative a costurilor, relateaza Bloomberg.
Concernul din Detroit a afisat pentru Q2 un profit de 891 milioane de dolari (circa 650 milioane de euro). Performanta este cu atat mai remarcabila, cu cat anul trecut in aceeasi perioada compania inregistrase pierderi de 3,4 miliarde dolari. Acest rezultat a depasit cu 100% estimarile specialistilor si a produs o crestere de 8,4 procente la bursa a cotatiei actiunilor G.M.
Pe piata autohtona, americanii au fost foarte aproape de a trece pe plus la capitolul profit, atenuandu-si pierderea de 3,95 miliarde dolari inregistrata in Q2 anul trecut, pana la valoarea de 39 milioane dolari.
General Motors a inregistrat profit pe trei din cele patru piete in care isi desfasoara activitatea. In Europa in acest trimestru compania a obtinut un profit de 217 milioane dolari, o situatie mult imbunatatita fata de pierderile in valoare de 39 milioane dolari inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. In America Latina, Africa si Orientul Mijlociu profitul cumulat a crescut cu 53%, atingand 213 milioane dolari. In Asia s-a inregistrat o scadere cu 40 % a profitului trimestrial pana la 227 milioane dolari.
Vanzarile de autovehicule in acest trimestru au scazut cu 7 procente in SUA, in timp ce cresteri de 8,7%, 4,7%, 20% s-au inregistra in Asia, Europa si respectiv America Latina, Africa si Orientul Mijlociu. La nivel global, numarul de unitati livrate s-a ridicat la 2,41 milioane, americanii reusind sa isi redobandeasca pozitia de lider pe vanzari, ocupata de Toyota semestrul trecut.
Revirimentul financiar al gigantului american a fost posibil datorita reducerii masive de costuri. Rick