Foto: EvZ
Averea si statutul social ii propulseaza pe bogati in cursa pentru achizitionarea unor masini-unicat ce valoreaza peste 500.000 de euro. Listele de asteptare pentru cele mai scumpe masini din lume sunt deja „pline” cu 3-5 ani de zile inainte ca modelul sa fie scos la vanzare.
In ultimii ani, producatorii de masini luxoase precum Bentley, Bugatti, Ferrari sau Rolls Royce se mandresc cu profituri cu peste 50a mai mari decat anul precedent, in conditiile in care modelele cele mai scumpe ajung exclusiv la „clientii de casa” selectati de companie.
In Marea Britanie, pentru noul model Ferrari 599, bogatii care vor sa-si imbunatateasca colectia de masini asteapta deja de trei ani. Pentru un Rolls-Royce Phantom Coupe vor astepta insa in jur de cinci ani, dupa estimarile facute de directorii dealerilor de masini exclusiviste din Londra.
Modelul Ferrari 599 are un pret de „lista” de 180.000 de lire sterline (266.000 euro), dar accesul dificil in clubul oamenilor avantajati sa-si cumpere o astfel de masina i-ar putea aduce proprietarului un profit de peste 50.000 (74.000 de euro) de lire daca se decide sa o vanda imediat dupa ce a intrat in posesia ei.
In plus, clientii norocosi isi pot permite sa vanda masina catre un alt dealer si sa obtina usor un profit mult mai mare.
Un Rolls Royce Phantom Coupe care se vinde de la producator la pretul de 300.000 de lire (444.000 de euro) a fost de curand vanduta la o actiune caritabila gazduita de starul pop Elton John cu peste 800.000 de lire sterline (1,18 milioane de euro), potrivit cotidianului britanic „The Times”.
Conditii exclusiviste
Daca modelele de 200.000-300.000 de euro se vand „la liber”, adica oricine dispune de aceasta suma isi poate completa colectia din garaj cu masini de lux, modelele in serie limitata sunt accesibile doar oamenil