MEHEDINŢI. O navă a unei firme din Bucureşti s-a scufundat, în noaptea de luni spre marţi, în Dunăre din cauza furtunii. Remorcherul Izlaz era la ancoră în amonte de barajul Porţile de Fier 1 de aproape 14 zile, firma Hidroconstrucţia, proprietara navei, ocupându-se de repararea ecluzei. Pe navă lucrau trei marinari, care noaptea încetau activitatea şi se adăposteau pe un vas fără propulsie de la mal.
Accidentul a avut loc la doar 15 metri de marinari, dar aceştia nu au putut interveni. Vântul a început să bată cu putere, iar la ora 3.00 rafalele au atins circa 115 kilometri pe oră.
„Se vor lua măsuri pentru a preveni o eventuală poluare, având în vedere că la bordul navei erau sute de litri de motorină. Se va încerca scoaterea ei la suprafaţă de îndată ce se va opri furtuna“, a declarat Mihai Ghiba, directorul căpităniei din Severin.
Nava era ancorată de un vas fără propulsie, iar când valurile au început să acopere remorcherul, apa a intrat în carlinga vasului, în 15 minute parâmele de ancoră au cedat şi vaporul a ajuns pe fundul Dunării.
„Valurile ce au depăşit chiar şi doi metri au ajuns în carlinga navei. Remorcherul s-a umplut cu apă şi s-a scufundat fără ca nimeni să poată face ceva“, a declarat Viorel Pârcălăbescu, directorul sucursalei Hidroconstrucţia Bucureşti.
Remorcherul a ajuns la o adâncime de 30 de metri sub apă şi nimeni nu poate interveni încă pentru scoaterea navei la suprafaţă întrucât furtuna nu s-a oprit.
MEHEDINŢI. O navă a unei firme din Bucureşti s-a scufundat, în noaptea de luni spre marţi, în Dunăre din cauza furtunii. Remorcherul Izlaz era la ancoră în amonte de barajul Porţile de Fier 1 de aproape 14 zile, firma Hidroconstrucţia, proprietara navei, ocupându-se de repararea ecluzei. Pe navă lucrau trei marinari, care noaptea încetau activitatea şi se adăposteau pe un vas fără propulsie de la mal.
Accide