i nu orice tip de autoturisme, ci unele full options pentru ca celelalte aflate in proprietatea institutiei nu aveau dotarile necesare unei patrulari eficiente pe strazile orasului. Aceste masini, dintre care doua berline si doua break au costat bugetul local nu mai putin de 159.502,76 lei, adica aproape 1,6 miliarde de lei vechi.
La aceasta cheltuiala se mai adauga si 67.976,77 lei, atat cat a costat un microbuz Renault Trafic Kombi. Acest autovehicul va fi folosit doar la interventii.
Desi directorul institutiei, Carmen Gheorghe, a declarat ca masinile sunt full-options, declaratia sa este contrazisa de cea a purtatorului de cuvant, Evelina Nicolae, care ne-a explicat: „Masinile au servo-directie si servo-frana, dar nu au aer conditionat. Au motor Diesel si, doua dintre ele, cele cu sapte locuri, sunt dotate cu girofar”.
Si totusi, politia comunitara face achizitii pentru personal din ce in ce mai putin. Potrivit viceprimarului Radu Socoleanu, oamenii buni ai acestei structuri pleaca la alte institutii, unde sunt mai bine salarizati.
Cat despre activitatile acestei institutii, ele se limiteaza la stoparea unor „infractiuni” ca urinatul in locuri publice, amendarea cersetorilor si a carutasilor, dar nu si a apararii bunurilor comunitatii, multi ploiesteni plangandu-se ca agentii comunitari nu sunt acolo unde este nevoie de ei, cand bunurile de pe domeniul public sunt furate sau vandalizate.
Intretinerea cailor, mai scumpa decat a parcului auto
Parcul auto al Politiei Comunitare Ploiesti numara pana la ultima achizitie 14 autoturisme. In 2006, pentru intretinerea unor masini ca Skoda Octavia, Dacia Solentza, un Aro, un Furgon Gaz, cinci Dacia Berlina si cinci Dacia Logan, a fost necesara cheltuirea a 26.000 lei, mult mai putin decat intretinerea celor 4 cai, care au consumat in acelasi interval de timp