In timp ce guvernul chinez atrage atentia asupra mancarii nesanatoase din carne de porc si a refolosirii in exces a uleiului de gatit, gigantul francez Carrefour isi promoveaza o imagine sigura, diferita de cea a supermarketurilor locale: mancare organica, sanatoasa.
Carrefour a adaugat, in aceasta luna, laboratoare interne pentru a testa pesticide, oferind saptamanal consiliere profesionala pentru educarea asiaticilor in privinta consumului de alimente, relateaza Bloomberg..
Carrefour estimeaza cresterea pe piata chineza pentru anul in curs la 22%, fata de 19% prevazuta in 2006. Vanzarile retailer-ului francez in China vor atinge 4 miliarde de euro pana in 2010, potrivit estimarilor JPMorgan. De asemenea, Carrefour va continua sa deschida anual cu 20% mai multe locatii pe teritoriul chinez.
“China reprezinta principalul motor de crestere pentru Carrefour”, a declarat Nicolas Champ, analist al Oddo & Cie, Paris.
Reputatia Carrefour ca fiind un distribuitor de produse organice va accelera expansiunea retailer-ului in China, unde aproximativ o cincime din produsele alimentare nu se ridica la standardele guvernamentale impuse si peste 80% din consumatorii urbani sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru alimente sanatoase. Mai mult decat atat, clasa mijlocie isi va mari bugetul alocat alimentatiei cu 17% pe an in urmatorul deceniu, pana la 650 miliarde de dolari (475 miliarde de euro), conform estimarilor realizate de firma de consultanta A.T.Kearney.
In China, “cererea creste in fiecare zi”, a precizat Bruno Catoire, manager de fonduri la Cholet-Dupont Gestion in Paris, care administreaza un stoc de 3,5 miliarde de dolari (2,55 miliarde de euro), incluzand actiuni Carrefour. “Carrefour trebuie sa aiba o prezenta solida in China. Franta este o piata matura, deci expansiunea trebuie realizata in alte parti”, a continuat Catoire.
In