Cel mai accesat site din lume se luptă cu numărul patru mondial, pe o piaţă a motoarelor de căutare care a explodat în ultimii ani În prezent, un site care se respectă nu se poate să nu Cel mai accesat site din lume se luptă cu numărul patru mondial, pe o piaţă a motoarelor de căutare care a explodat în ultimii ani
În prezent, un site care se respectă nu se poate să nu aibă măcar o rubrică de căutare. Motoarele de căutare reprezintă cea mai la îndemână sursă de informaţii, cel puţin pentru internauţi. Asta pentru că, în proporţie de 90%, cine caută un anume site, şi nu ştie adresa, nu îşi sună un prieten, ci accesează Google. Dacă însă cel care are nevoie de asemenea informaţii este chinez, clar va alege Baidu.com, cel mai vizitat site de limbă chineză.
Istoria Google începe în 1995, când Larry Page şi Serghei Brin se întâlnesc şi demarează un proiect de cercetare, pe vremea când amândoi erau doctoranzi la universitatea americană Stanford. În 1996 apare BlackRub, precursorul Google, camera de cămin a lui Larry devenind centerul de date Google, în vreme ce camera lui Serghei adăpostea birourile.
În septembrie 1998, compania este înregistrată, având un capital social de 5 milioane de dolari, strânşi de la rude, prieteni, dar şi de la investitori privaţi. Ca orice companie IT aflată la început de drum, şi Google a avut primul birou oficial în garajul unui prieten din oraşul Palo Alto, compania având patru angajaţi. Într-un timp destul de scurt, angajaţii companiei au ajuns să răspundă la aproape 10.000 de solicitări de căutare pe zi, fiind deja inclusă de revista PC Magazine în topul primelor 100 de motoare de căutare.
În 1999, compania se mută, având deja opt angajaţi şi răspunzând unui număr de 500.000 de căutări pe zi. Google primeşte o infuzie de capital de 25 milioane de dolari. Deja în luna august a aceluiaşi an, compania se vede nevoi