» Pana in anul 2010, 65 de orase europene vor fi legate in reteaua de trenuri de mare viteza din Europa, iar numarul calatorilor care vor folosi acest mijloc de transport va ajunge, in acelasi interval de timp, la 25 de milioane.
Trenurile de mare viteza sunt cel mai rapid mijloc de calatorie intre orasele europene, pe distante de pana la 550 km. Tot mai multe persoane care calatoresc in interes de afaceri au ajuns sa le prefere avioanelor, nu doar datorita vitezei de 320 km pe ora, ci si datorita altor avantaje, principalul fiind timpul scurt necesar pentru imbarcare, de doar zece minute, in care este inclus si controlul de securitate, a relatat recent "International Herald Tribune".
In cazul calatoriilor cu avionul pe distante scurte, zborul propriu-zis poate sa reprezinte doar 20 la suta din durata totala a calatoriei, restul timpului fiind impartit intre controlul (sau controalele) de securitate, asteptarea pe aeroport si imbarcare, ceea ce pentru oamenii de afaceri inseamna timpi morti.
Guillaume Pepy, presedintele Eurostar si directorul executiv al SNCF (caile ferate franceze), a ajuns la concluzia, dupa o serie de cercetari, ca persoanele care calatoresc in interes de afaceri sunt dispuse sa calatoreasca pana la patru ore cu trenul de mare viteza, pentru ca au o "productivitate mai mare" comparativ cu cea dintr-o calatorie cu avionul. Pentru alte calatorii decat cele de afaceri, pasagerii sunt dispusi sa mearga cu trenul pana la sase ore.
Dupa modelul aliantelor dintre liniile aeriene, cum ar fi Oneworld sau Star Alliance, Pepy a fost unul dintre promotorii constituirii Railteam, o alianta intre cei sapte operatori de trenuri de mare viteza din Europa: Eurostar (Marea Britanie, Franta si Belgia), Deutsche Bahn (Germania), SNCF (Franta), NS Hispeed (Olanda), ÖBB (Austria), SBB (Elvetia), SNCB (Belgia), carora li s-au ada