- Diverse - nr. 148 / 1 August, 2007 Nu ma pot intoarce cu mai mult de 70 de ani, in trecutul invatamantului romanesc, dar cel mai bine cunosc perioada de dupa 1946, cand, la sate, au fost deschise portile invatamantului gimnazial. In invatamantul secundar a sporit, atunci, numarul elevilor din clasele incepatoare. In 1948, alaturi de liceele teoretice si comerciale, au fost organizate, dezvoltate si diversificate liceele industriale. Acestea au dat tarii generatii de specialisti, care au dezvoltat industria, au creat ramuri noi, ale caror produse au cules numeroase medalii la targuri si la expozitii internationale. Produsii acestui invatamant, atat de blamat, mai cu seama peste hotare, au fost si mai sunt si astazi cautati pe multe meridiane ale globului. Acesta este certificatul de calitate al invatamantului romanesc! Ce i-a lipsit acestui invatamant? Calculatoarele si posibilitatile sporite de studiere a limbilor moderne! In decursul anilor am cunoscut copii care au plecat cu parintii peste hotare, si nu totdeauna elevi eminenti! Acestia le-au scris colegilor ca acolo au fost inscrisi in clase superioare si ca noii lor invatatori si profesori au cuvinte de lauda pentru nivelul lor de pregatire. Despre asemenea lucruri nu se vorbeste! Atunci, pentru ce atatea blamari? Pentru ca stacheta la care unii nu ajung trebuie neglijata sau eliminata. Invatamantul romanesc trebuie reorientat, rediversificat, iar pentru aceasta ar trebui adusi consilieri straini, pe o sambrie grasa. Sunt necesare calificari noi: menajere, barmane, capsunarese, ingrijitori de animale (slugi), salubriservi si tot ceea ce odata se numea "munca de jos". Invatamantul nu trebuie sa mai cultive idealurile nationale _ "racile ale trecutului" _, ci orientarea spre distractii, implinirea aspiratiilor altora, chiar daca acestea iti stirbesc demnitatea. Sa aduca, tie sau altcuiva, profit. Pedagogii si pr