- Diverse - nr. 148 / 1 August, 2007 - Vom incerca, stimati cititori, impreuna cu domnul conferentiar Ioan Jude, doctor in stiintele educatiei, ca prin experienta indelungata in toate formele si la toate nivelurile de invatamant, cu competenta si autoritatea domniei-sale, sa intreprindem o radiografie pertinenta in acest domeniu, conducandu-ne si dupa recentele articole publicate in coloanele ziarului nostru, care s-au referit la problematica educatiei si invatamantului, care inclin sa cred ca pentru dumneavoastra nu este numai o profesie, ci si un domeniu de referinta prin care va identificati profesional, spiritual si sufleteste. Credeti ca m-am hazardat in asemenea aprecieri, domnule profesor? - Cu riscul de a fi considerat lipsit de modestie, va raspund in modul cel mai sincer ca nu v-ati hazardat, si ca ma cunoasteti foarte bine pentru a recurge la asemenea aprecieri, care nu fac decat sa ma bucure sufleteste si sa-mi intareasca convingerea ca optiunea profesionala nu a fost o intamplare, ci un ideal profesional pentru care am luptat si muncit foarte mult. Dar sa trecem la subiectul propus analizei, cel ce vizeaza criza din educatie si invatamant. - Intru totul de acord cu dumneavoastra, de aceea va rog pentru inceput sa raspundeti la o intrebare oarecum retorica: intr-adevar, invatamantul romanesc se afla in criza, cat timp procentul celor care au promovat Bacalaureatul in acest an este de 82%, mai mare decat anul trecut si aproape egal cu ceilalti ani recenti? - Statistic privind lucrurile, si, in acelasi timp, cantitativ, s-ar parea ca inregistram progrese de la an la an si ca nici pe departe nu ar fi vorba despre o stare de criza, la fel ca economia care, de asemenea, inregistreaza progrese, dar care nu sunt simtite decat de o parte relativ scazuta a populatiei tarii, cei mai multi traind sub pragul saraciei. Revenind la raspunsul propriu-zis, vom fac