Brand-uri puternice si de traditie precum Coca-Cola, McDonald\'s sau Nike se numara printre marcile americane care pierd din ce in mai multa popularitate in Asia si Europa, se arata intr-un studiu realizat de Gfk NOP, citat de CNN News.
Cercetarea intreprinsa de Gfk NOP, o firma internationala specializata in studii de piata la nivel mondial, a vizat identificarea atitudinilor consumatorilor fata de 25 dintre cele mai populare marci din lume. Daca in 2006 brand-urile analizate au inregistrat o crestere in topul preferintelor consumatorilor, anul acesta situatia s-a schimbat aproape radical, mai ales in cazul celor americane.
“Preferinta consumatorilor fata de brand-urile americane, in special in cazul pietelor asiatice, s-a diminuat tot mai mult, ducand la o scadere drastica a castigurilor comparativ cu cele de anul trecut”, a declarat Jennifer James, consultant financiar la Gfk NOP.
Potrivit studiului, care a vizat 60 de marci americane si internationale, aproape jumatate dintre cele 33 de brand-uri din Statele Unite ale Americii au suferit scaderi semnificative in topul preferintelor, mai ales in ceea ce priveste familiaritatea si predilectia consumatorilor catre marca respectiva.
Rezultatele cercetarii sunt puse pe seama faptului ca, in cadrul unor piete aflate intr-o continua dezvoltare si expansiune, consumatorilor le vine greu sa fie fideli unui singur brand, fiind mereu atrasi de cele nou-aparute. Chiar daca unele marci europene sau asiatice au inregistrat, la randul lor, scaderi in topul preferintelor consumatorilor, cele americane cunosc un declin continuu, care se accelereaza de la an la an.
“Din punct de vedere istoric, marcile americane nu au fost niciodata in topul preferintelor consumatorilor din alte tari. Cum unele dintre aceste marci nu mai sunt atat de noi, ele trebuie sa gaseasca o modalitate prin care sa-i incite din