Toate mărfurile pentru care a fost plătită o contribuţie financiară în scopul reciclării ambalajelor poartă acest însemn ecologic Sorin Cristian Popescu, directorul general la
Toate mărfurile pentru care a fost plătită o contribuţie financiară în scopul reciclării ambalajelor poartă acest însemn ecologic
Sorin Cristian Popescu, directorul general la Eco-Rom Ambalaje, este unul dintre promotorii sistemului Der Grüne Punkt (Punctul Verde) în România. Firma pe care o conduce preia de la companiile ce introduc pe piaţă produse ambalate responsabilitatea îndeplinirii obiectivelor de reciclare şi valorificare a deşeurilor de ambalaje şi raportarea către autorităţile de mediu.
- Ce este Punctul Verde?
Punctul Verde este o marcă înregistrată internaţională. Peste 460 miliarde de ambalaje sunt etichetate cu Punctul Verde. El este un simbol care îi arată cumpărătorului că firma producătoare sau importatoare a produselor respective este o companie responsabilă din punct de vedere ecologic, întrucât s-a angajat ca ambalajele produselor sale, colectate de la populaţie în containere separate, să fie reciclate sau valorificate. Punctul Verde a apărut în 1995, când organizaţia Duales System Deutschland AG, Germania, a decis transferarea dreptului de folosire a mărcii sale înregistrate către o organizaţie europeană, Packaging Recovery Organisation Europe (PRO Europe).
- Câte companii au drept de licenţă pentru Punctul Verde?
În România, organizaţia care implementează sistemul Punctul Verde la nivel naţional este Eco-Rom Ambalaje, membră PRO Europe din 2004. O singură societate dintr-o ţară are drept de licenţă pentru Punctul Verde. În nicio ţară din Europa nu există doi deţinători cu drept de licenţă. Sistemul este implementat în toate ţările membre UE. Noi am obţinut dreptul de utilizare a mărcii în anul 2004, ca urmare a unei a