In plin „cod rosu“, sala de conferinte a Ministerului Culturii a fost arhiplina (multi dintre cei prezenti fiind de la Radio sau TVR), pentru ca s-au oferit detalii despre apropiata editie a Festivalului Enescu, ce se va desfasura in perioada 1-23 septembrie. Festivalul propune 125 de manifestari (dintre care 100 doar in Bucuresti), include concerte simfonice si camerale, recitaluri, spectacole de opera (productii ale teatrelor lirice din Bucuresti si Timisoara, cu solisti oaspeti), balet (celebra trupa Bejart si o premiera semnata Gigi Caciuleanu), beneficiind de evolutia unor ansambluri, dirijori si solisti de cota, parte deja binecunoscuti, parte „noutati“ de real interes.
Ministrul Culturii, Adrian Iorgulescu, a subliniat ca 22 de milioane vin de la Guvern, cam tot cit la editia precedenta, desi acum festivalul dureaza cu o saptamina mai mult (ceea ce, oricum, e exagerat), la care se adauga 600.000 de euro din sponsorizari si servicii (semn ca marile firme incep sa inteleaga ca merita sa sustina si asemenea manifestari), ca sint programate concerte si in tara (Cluj, Brasov, Sinaia, Timisoara, iar la Sibiu va fi chiar o micro-stagiune), apoi ca „remodelarea“ Salii Palatului este aproape gata („va fi o licitatie pentru sonorizarea electro-acustica“), promitind insa ca pina in 2009 se va construi o noua sala de concerte, cu 1.500 de locuri.
La rindul sau, directorul artistic al Festivalului, Ioan Holender, a subliniat ca o asemenea sala de congrese nu poate fi adusa la nivelul unei „acustici naturale“, investitiile repetate pentru imbunatatiri fiind aproape inutile, dar ca acum s-a reusit macar o corectare a calitatii auditiei pe scena (pentru ca in sala va fi… la fel); s-a oprit apoi la ideea concertului inaugural, in care vor cinta multi dintre solistii nostri cunoscuti in strainatate, dar dupa parerea sa mai putin stiuti pe la noi, alaturi de c