România a propus Azerbaidjanului să construiască un terminal petrolier în Portul Constanţa, cu o capacitate de 100.000 de metri cubi, informează "Nezavisimaia Gazeta", citată de Rompres. Una România a propus Azerbaidjanului să construiască un terminal petrolier în Portul Constanţa, cu o capacitate de 100.000 de metri cubi, informează "Nezavisimaia Gazeta", citată de Rompres.
Una dintre cele mai puternice companii petroliere din România, Oil Terminal Constanţa, s-a adresat părţii azere cu propunerea de a construi un terminal petrolier în Portul Constanţa, cu o capacitate de 100.000 de metri cubi, a anunţat directorul pe probleme de dezvoltare al Oil Terminal, Mircea Taiss.
El a afirmat că reprezentanţii Companiei petroliere de stat a Azerbaidjanului (GNKAR) "au manifestat interes faţă de propunerea noastră şi este posibil ca în viitor să fie semnat un acord".
Compania azeră a confirmat pentru ziarul rus că a primit propunerea părţii române, menţionând că, în prezent, conducerea GNKAR analizează eficacitatea economică a proiectului.
România intră în cărţi pentru petrolul caspic
Aşteptându-se la o creştere de până la 65 de milioane de tone anual a volumului producţiei proprii de petrol până în 2010, Azerbaidjanul a dezvoltat deja o rută de furnizare a hidrocarburilor sale pe pieţele europene. Potrivit preşedintelui GNKAR, Rovnag Abdulaev, un element de legătură în acest proiect devine România, unde compania azeră a deschis deja o reprezentanţă.
O dovadă în acest sens este deschiderea la Tbilisi a unei reprezentanţe a GNKAR, dar şi achiziţionarea terminalului petrolier încă nefuncţional de la Kulevi (în apropierea portului Poti). În prima etapă, noul proprietar al terminalului din Georgia contează pe transbordarea a până la 10 milioane de tone de ţiţei pe an cu o creştere ulterioară de până la 35 milioane de tone.
Potrivi